Context i motivacions per impulsar el projecte i situació prèvia a la iniciativa
En el marc de la seva gestió dià ria, l'ajuntament d'Esparreguera detecta la queixa recurrent dels vilatans sobre la lentitud i la ineficà cia de les respostes del consistori a les demandes i suggeriments registrats.
- Millorar l'eficà cia, eficiència i efectivitat de la gestió de les queixes i suggeriments dels ciutadans mitjançant la identificació, descripció, anà lisi i simplificació dels seus processos interns
- Generar fonts de coneixement en l'organització i incorporar la filosofia de la millora contÃnua
El projecte està inclòs a la Memòria de Participació Ciutadana 2013 com un dels objectius d' Escolta Activa i com a objectiu concret (acció enumerada número 4).
Implementació
Fases i principals lÃnies d'actuació
El projecte es desenvolupa en tres fases principals:
Primer de tot, l'experiència ha definit un marc conceptual clar i compartit respecte el que són les queixes i els suggeriments. A partir d'aquÃ, s'ha establert un protocol de procediment i gestió de les QiS, aixà com formularis i models de resposta estandarditzats però adaptables a cada servei gestor de l'Ajuntament (veieu apartat següent, documentació produïda). Finalment, s'ha incorporat un aplicatiu especÃfic de queixes i suggeriments integrat a l'eina informà tica vigent de tramitació de registres.
Com a resum, llistem les onze propostes de millora recollides al document final:
- Caldria treballar els resultats de les avaluacions trimestrals amb cada servei gestor de manera individualitzada per entendre millor els resultats i optimitzar les propostes de millora
- Caldria explicar i publicitar els resultats de l'experiència per tal que la ciutadania percebi el treball que s'ha fet i conegui els compromisos de millora que l'Ajuntament ha adquirit
Possibilitats de realitzar la prà ctica a altres à mbits o entitats