Fases i principals línies d'actuació
El desenvolupament de les accions es fa durant tot l'any, però és a partir de la Fira d'Hivern de Sant Boi de Llobregat, a la Puríssima, quan la campanya entra en acció fins al final de Nadal.
La primera acció desenvolupada inclou l'elaboració d'un díptic anomenat "Regala Videojocs no sexistes per construir una societat igualitària". Aquest recull, en primer lloc, la importància de la no existència de joguines de nens i nenes i que aquesta diferenciació és realitzada pels adults (creant patrons sexistes). En segon lloc, proposa per cada grup d'edat, diferents jocs segons la temàtica: simbòlic, construcció, musical, psicomocitrat, manipulatiu. Finalment, la infografia estableix 6 formes de triar una joguina: segons l'edat, la qualitat (segell CE), estímuls, valors, preferències i, finalment, tenir en compte les joguines ja existents a casa.
La segona acció parteix d'un díptic sobre els videojocs. En aquesta infografia es contextualitza el sexisme en el món dels videojocs i s'explica la importància de la inclusivitat i la diversitat. A més dels beneficis dels videojocs com a eina per a la capacitació de resolució de problemes, foment de la creativitat, treball en equip, gestió de prioritats, entre d'altres. Finalment, es creen diversos tips per seleccionar un videojoc per a una menor d'edat ja sigui: seleccionar els videojocs d'interès, investigar sobre el videojoc, escollir la plataforma i revisar el tipus de videojoc amb els criteris PEGI o ESRB
Des del 5 de desembre fins al 20 de desembre es va fer difusió des d'Instagram amb la publicació de reels i stories:
5 de desembre: publicació d'un reel amb la temàtica sobre joguines en el que es parla sobre l'educació dels infants segons les actituds i reaccions dels progenitors. A més, es difon la guia.
L'11, 12, 13 de desembre es realitza una publicació amb un joc sobre verdader o fals per als usuaris. Alguna de les qüestions plantejades eren: "Moltes de les joguines que encara es venen i comprem als nostres infants reprodueixen estereotips de gènere"," Que les nenes juguin amb joguines tradicionalment associades a elles i els nens amb les associades a ells, és un fet espontani, innat", "És més fàcil que les nenes s'integrin en els jocs dels nens que viceversa".
El 14 de desembre es va publicar un Reel sobre els videojocs.
Finalment, el 18, 19 i 20 de desembre es va publicar tres stories amb una enquesta amb diverses respostes. Els temes tractats eren: "Quin percentatge de videojugadores són dones", "Quin percentatge de personatges femenins als videojocs apareix amb un cos atraient" i "Quin és el patró predominant dels personatges femenins als videojocs".

Actors que hi han intervingut
Nom |
Tipus |
Fase en la qual intervé |
Tipus d'intervenció |
Ajuntament de Sant Boi |
Administració local |
Totes |
Totes |
Ciutadania |
Ciutadans |
Més d'una fase |
Participant |
Recursos econòmics
Total euros per període
1000
Llista de recursos econòmics
Nom de l'ens |
Modalitat de l'aportació |
Període de finançament |
Quantitat |
Observacions |
Des de |
Fins a |
Àrea d'Igualtat |
Fons propis |
01/01/2023 |
31/12/2023 |
1000 |
Impressió de díptics |
Impressió de díptics |
Altres recursos
Centre de Recursos i Documentació de Dones
Ludoteca Infantil L'Olivera
Ludoteca Infantil Casablanca