Fases i principals línies d'actuació
L'Espai Municipal d'Atenció a les Persones s’estructura en diversos eixos.
En un primer eix, es crea un nou model de prestació del servei amb l'objectiu d'oferir diferents canals de comunicació amb la ciutadania, amb l'enfocament de fomentar la llibertat que tenen les persones per triar com volen ser ateses. Aquest servei es va implementar al novembre de 2022. Per aconseguir una eficient implementació d'aquest servei, es creen canals de coordinació amb diversos agents que actuen en el territori.
Dins d'aquesta primera línia d'actuació, el servei ofereix la possibilitat d'atendre presencialment en diferents equipaments del territori, prioritzant les persones grans. A més a més, tenen la possibilitat de presentar-se a qualsevol casal de barri, on, segons les seves necessitats d'informació i/o gestió amb l'ajuntament, s'estableix un protocol d'atenció per abordar la seva demanda amb la major immediatesa i sense necessitat de desplaçament als diferents punts d'atenció presencial. També s'ofereix l'opció d'atendre les persones grans que ho necessitin en el seu domicili, quan no tinguin la possibilitat de desplaçar-se i sigui imprescindible una atenció presencial.
Finalment, el març de 2023 es va posar en funcionament una centraleta que articula un protocol d'actuació per ser més eficients en la recepció de trucades de la ciutadania. Això permet proporcionar més prestacions, ampliar els punts d'atenció, gravar missatges, fer interconsultes, etc.
El segon eix creat, impulsa la formació i competències de la ciutadania a través de programes formatius, adaptats a les necessitats de cada col·lectiu. En el darrer trimestre de l’any 2023 es va dur a terme un programa formatiu adreçat a un grup de persones grans, que ja havien adquirit unes certes competències digitals. Aquests programa es va adaptar a les necessitats que tenien les persones per relacionar-se en les diferents administracions. A les sessions es van explicar els diferents tipus de certificats digitals, tots els assistents van poder obtenir l’idcat mòbil, es van realitzar tràmits electrònicament i es va accedir a la web d’altres administracions com la “Meva Salut”, Oficines d’Afers socials i família, etc.

Actors que hi han intervingut
Nom |
Tipus |
Fase en la qual intervé |
Tipus d'intervenció |
Ajuntament de Sant Boi |
Administració local |
Totes |
Totes |
Oficina d'Atenció a la Ciutadania |
Administració local |
Totes |
Totes |
Recursos econòmics
Total euros per període
1458,45
Característiques generals del finançament (períodes, tipus...):
El preu hora de la gestora eMAP és de 23,15 euros amb la realització de 63 hores distribuïdes en:
Reunions prèvies de coordinació (3 hores en total)
Reunions internes de coordinació (18 hores en total)
Presentació projecte als 2 grups gent gran (4 hores en total)
Preparació de material (8 hores en total)
Impartir tallers (30 hores en total)
La resta d’accions que es detallen en aquest projecte, tant per part de les gestores de l’eMAP, com de la cap de Departament, no es computen en el pressupost perquè són les tasques i funcions que tenen atribuïdes l'equip, pròpies pel desenvolupament de l’exercici de la pràctica habitual.
Recursos humans
Gestors i gestores de l’eMAP, Cap departament eMAP