Fases i principals línies d'actuació
Abans de la pandèmia, les actuacions del servei començaven per iniciativa de les persones que necessitaven la atenció, que o bé acudien presencialment, o sol·licitaven ajuda mitjançant una trucada o un correu electrònic. Des d'aquell moment, s'acordava una cita inicial on es rebien els serveis oferts, i s'acordaven fins a 12 visites de seguiment bimensuals.
Un cop arribada la pandèmia i amb la declaració de l'estat d'alarma i del confinament, es va fer una trucada a totes aquelles persones que tenien programades visites durant els següents 15 dies (cal recordar que les mesures de confinament originals del març del 2021 tenien una durada inicial de 15 dies) per tal d'oferir una alternativa per via telefònica. La majoria de les usuàries van desestimar-ho, pensant que en un parell de setmanes podrien reprogramar una visita presencial. Això no es va poder fer, i a mesura que van anar passant les setmanes, cada vegada més usuàries es van anar acollint al servei telefònic, que es va anar veient reforçat amb videotrucades i servei de traducció. Durant la adaptació telemàtica del servei es va mantenir la mateixa estructura d'atenció: avaluació inicial del cas i programació de la visita amb un professional, prestació de la atenció deguda segons el cas i estructuració d'un protocol de seguiment amb la possibilitat de visites successives. El servei es va oferir exclusivament en aquesta modalitat fins l'inici de Juliol del 2020, i encara que es van poder reprendre les trobades presencials, es va mantenir l'opció telemàtica.
Actors que hi han intervingut
Nom |
Tipus |
Fase en la qual intervé |
Tipus d'intervenció |
SIAD Sant Boi de Llobregat |
Administració local |
Totes |
Impulsor |
Unitat d'Igualtat i Cohesió Social |
Administració local |
Totes |
Impulsor |
Recursos econòmics
Total euros per període
20.743 €
Característiques generals del finançament (períodes, tipus...):
Els costos es divideixen entre 20.000 destinats als sous del personal involucrat en el projecte durant la durada d'aquest, més 259 destinats a les traduccions d'informació relacionada, i 484 de traduccions durant les visites. El gruix del finançament prové de l'Ajuntament i l'Institut Català de les Dones, mentre que les traduccions van ser finançades per Ministeri d'Igualtat i l'Institut Català de les Dones.
Llista de recursos econòmics
Nom de l'ens |
Modalitat de l'aportació |
Període de finançament |
Quantitat |
Observacions |
Des de |
Fins a |
Ajuntament de Sant Boi de Llobregat |
Fons privats |
Indefinida |
Indefinida |
|
|
Recursos humans
Una psicòloga d'atenció, una tècnica auxiliar per trucades i organització de l'agenda, i una tècnica per a la comunicació sobre accés a recursos de violències masclistes a les xarxes.
Normes i mecanismes de participació implementats
Com a pràctica integrada dins del Circuit Local d'Actuació Envers la Violència Masclista, aquesta es troba articulada entre totes les accions i iniciatives que s'aborden des d'aquest circuit, amb la conseqüent comunicació entre aquests recursos i la derivació d'usuaris entre ells.