Tipus
Interna
Ens
Ajuntament de Sant Boi de Llobregat
Principals conclusions
Observacions generals i aspectes assolits respecte als objectius inicials
El projecte va ser molt flexible i viu i, en tot moment, es va adaptar a les circumstàncies que anaven sorgint als centres.
En acabar el projecte es va demanar una devolució final als centres educatius per avaluar l'impacte, l'oportunitat de l'actuació, l'efectivitat de les actuacions realitzades i les propostes de millora. En el 100% dels casos (23 centres públics i concertats), l'avaluació va ser molt satisfactòria en tota la relació d'ítems ja esmentats. Les propostes que van fer van ser dues demandes mot clares: continuar el projecte i, en la mesura del possible, augmentar els efectius.
Punts forts de la pràctica
- Impacte «circular». 10 joves del municipi en situació de vulnerabilitat (problemes d'accés al mercat laboral, situació econòmica,...) són contractats/des per donar suport a centres educatius del municipi, la qual cosa impacta en millorar les condicions i garantir la seguretat sanitària d'infants, joves i famílies en el seu retorn a escoles i instituts
- La comunitat educativa viu amb positivitat l'entrada de nou personal jove, amb predisposició i ganes de col·laborar amb ells en una situació d'incertesa i dubtes a l'hora d'arrencar el nou curs escolar
- Aquesta experiència ha permès, si més no, reforçar els lligams institucionals entre Ajuntament i centres educatius, més enllà de les limitacions competencials, la qual cosa ha fet augmentar el clima de confiança mútua
Punts dèbils de la pràctica
- La durada. Les limitacions pressupostàries, només han permès el manteniment d'aquest grup de 10 joves al llarg del primer trimestre. Hagués estat desitjable més temps i un jove per a cadascun dels 23 centres de la ciutat.
Possibilitats de realitzar la pràctica a altres àmbits o entitats
És una actuació altament replicable en el moment que hi ha disposició econòmica, voluntat política i una proposta clara d'interlocució i coordinació amb tots els agents (interns i externs) que l'han de dur a terme.