Ens que ha realitzat la diagnosi | Tipus de diagnosi | Participació d'actors | Tipus d'ens | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Ajuntament de Sant Boi de Llobregat | Mixta | Participativa | Administració local | |||
DIAGNÒSTIC PROGRAMA MUNICIPAL TRANSVERSAL DE COOPERACIÓ I SOLIDARITAT |
COOPERACIÓ
Punts forts: -Fort pes de l'Ajuntament, el qual manté el lideratge i la capacitat d'orientar estratègicament el camp de la cooperació. -Relacions estables i durables en el marc dels agermanaments, que permet en particular una concentració geogràfica important i evita la dispersió dels esforços. -Existència d'un teixit de petites ONGD de base local, algunes de les quals són executores de projectes en el marc dels agermanaments. -Existència d'una llarga pràctica de concertació amb les entitats locals en el si del Consell Municipal de Cooperació i Solidaritat. -Reforçament tècnic del Departament de Cooperació i Solidaritat des principis dels anys 2000. -Implicació directa de certs tècnics/ques i departaments municipals en accions concretes de cooperació. Punts febles: -S'ha plantejat fins ara la cooperació com un tema sectorial. Per aquesta raó, no hi ha una suficient relació transversal entre departaments municipals o no es visualitza de manera adequada. Per exemple, existeix una certa relació entre el camp de la cooperació i el de la immigració, ja que aquests dos temes corresponen a la mateixa regidoria, però la partida incipient de codesenvolupament està gestionada des de Nova Ciutadania i no apareix ni es comptabilitza com una activitat de cooperació. -Deficiències importants en la gestió: es perd la memòria institucional i falta un major control de les dades i una delimitació més estricta dels continguts. -Esmicolament, fins fa poc, de les accions de suport a les ONGD locals (excloent les que actuen en el marc dels agermanaments per encàrrec directe de l'Ajuntament). L'establiment de noves normes de repartiment de les subvencions (règim de concurrència competitiva) ha iniciat una millora en aquest aspecte. -Contingut bastant assistencial de moltes de les accions de cooperació: construcció, rehabilitació, donacions d'eines, etc. SENSIBILITZACIÓ Punts forts: -Dedicació financera bastant important, en relació amb el total de recursos disponibles. -Activitats consolidades i que la població coneix i espera (Barrejant, Fira de la Puríssima, etc.). -Evolució dels continguts i inclusió progressiva d'altres temes (comerç just, cultura de pau, etc.). -Evolució cap a unes accions permanents de sensibilització, a partir del Centre de Recursos i Documentació, com a centre obert a tothom i que pot contribuir a millorar la informació i la presa de consciència de la ciutadania. -Interès manifestat per diferents departaments municipals, que han desenvolupat iniciatives pròpies que poden incidir en una major formació i sensibilització de la ciutadania. Punts febles: -Caràcter sovint massa puntual de les activitats (fires i esdeveniments especials). -No s'ha definit encara una estratègia municipal de sensibilització i formació de la ciutadania en els temes referents a les desigualtats internacionals. Falta definir un veritable programa municipal coherent, que faci intervenir els diferents departaments implicats, i que fixi quins han de ser els eixos temàtics, els públics prioritaris, els agents executors, els mètodes de seguiment i l'avaluació d'impacte, etc. -Escassa implantació i utilització del Centre de Recursos i Documentació per a la Solidaritat per part dels usuaris/es. |
Nom | Tipus | Fase en la qual intervé | Tipus d'intervenció | |||
AECID |
Administració de l'Estat |
Implementació |
Recursos financers (finançador) |
|||
Descripció de l'actuació en la práctica::
L'AECID mitjançant el seu programa Municipia finança part de les accions previstes al Pla d'Acció de San Miguelito. |
||||||
Ajuntament de San Boi de Llobregat |
Administració local |
Totes |
Totes |
|||
Descripció de l'actuació en la práctica::
L'Ajuntament de Sant Boi (els seus diferents departaments i unitats; l'estructura tècnica i la política) és el principal actor de la cooperació local com a representant dels ciutadans. Intervé, per tant en tots els àmbits del programa i alguns àmbits d'intervenció: finançador, impulsor, organitzador, avaluador, ... |
||||||
Alcaldia de San Miguelito (Nicaragua) |
Administració local |
Implementació |
Organitzador |
|||
Descripció de l'actuació en la práctica::
L'Alcaldia de San Miguelito (Nicaragua) serà el principal agent d'implementació del Pla d'Acció San Miguelito que forma part dels objectius establerts al Programa Transversal pel que fa a l'eix de Millora de la Qualitat de la Cooperació Directa i Delegada |
||||||
Asamblea Municipal del Poder Popular de Marianao (Cuba) |
Administració local |
Implementació |
Organitzador |
|||
Descripció de l'actuació en la práctica::
L'Asamblea Municipal del Poder Popular de Marianao (Cuba) serà el prinicipal agent d'implementació dels projectes de cooperació a Marianao que formen part dels objectius establerts al Programa Transversal pel que fa a l'eix de Millora de la Qualitat de la Cooperació Directa i Delegada |
||||||
Diputació de Barcelona |
Administració local |
Més d'una fase |
Recursos financers (finançador) |
|||
Descripció de l'actuació en la práctica::
La Diputació de Barcelona ha contribuït al Programa Transversal des de la pròpia formulació del programa fins a la implementació d'algunes de les actuacions: Elaboració del Pla d'Acció de San Miguelito i, del Pla Municipal d'Educació i Formació per a la Solidaritat; projectes de cooperació a San Miguelito (Enfortiment Institucional de l'Alcaldia de San Miguelito) i de Marianao; accions d'educació per a la solidaritat i la cultura de la pau; ...
La seva intervenció ha estat com a finançador principalment però també ha tingut un paper d'impulsor i d'organitzador en algunes de les actuacions. |
||||||
Entitats de Cooperació |
Entitats i associacions |
Més d'una fase |
Impulsor |
|||
Descripció de l'actuació en la práctica::
Les entitats locals de cooperació intervenen en el Programa Transversal pel que fa referència a 2 eixos d'actuació:
1. Millora de la qualitat de la cooperació directa i delegada (agermanaments i altres col.laboracions amb municipis): impulsant i gestionant projectes a Marianao (Cuba) i San Miguelito (Nicaragua); 2. Educació per la solidaritat i la pau. Obertura de la ciutadania al món (mantenir i aprofundir les accions de sensibilització): participació en les activitats vinculades a la sensibilització |
||||||
Fons Català de Cooperació al Desenvolupament |
Entitats i associacions |
Més d'una fase |
Col·laborador |
|||
Descripció de l'actuació en la práctica::
El Fons Català de Cooperació al Desenvolupament intervé com a avaluador dels projectes presentats per les entitats locals de cooperació i com a col.laborador i gestor de projectes de cooperació a San Miguelito (Nicaragua) i Marianao (Cuba) |
||||||
Generalitat de Catalunya |
Administració autonòmica |
Més d'una fase |
Recursos financers (finançador) |
|||
Descripció de l'actuació en la práctica::
Diverses estructures de la Generalitat de Catalunya han contribuït a la implentació del Programa Transversal en algunes de les actuacions previstes al programa, tant de cooperació al desenvolupament com d'educació per a la solidaritat. Fonamentalment la seva intervenció ha estat com a finançadora. |
Nom de l'ens | Modalitat de l'aportació | Període de finançament | Quantitat | Observacions | ||||||
Des de | Fins a | |||||||||
Ajuntament de Sant Boi de Llobregat | Fons propis | 01/01/2007 | 31/12/2011 | 2.082.653 | 2007: 422.839 (pressupost liquidat)
2008: 461.008 (pressupost liquidat) 2009: 439.230 (pressupost liquidat) 2010: 379.788 (previsió) 2011: 379.788 (previsió) |
|||||
2007: 422.839 (pressupost liquidat)
2008: 461.008 (pressupost liquidat) 2009: 439.230 (pressupost liquidat) 2010: 379.788 (previsió) 2011: 379.788 (previsió) |
||||||||||
Diputació de Barcelona | Subvencions públiques | 01/01/2007 | 31/12/2011 | 213.500 | 2007: 18.000 (pressupost executat)
2008: 120.000 (pressupost executat). Correspon a un conveni a quatre anys. 2009: 25.500 (pressupost executat) 2010: 25.000 (previsió) 2011: 25.000 (previsió) |
|||||
2007: 18.000 (pressupost executat)
2008: 120.000 (pressupost executat). Correspon a un conveni a quatre anys. 2009: 25.500 (pressupost executat) 2010: 25.000 (previsió) 2011: 25.000 (previsió) |
||||||||||
MMAMB | Subvencions públiques | 01/01/2007 | 31/12/2011 | 73.800 € | 2007: 30.000 (executat)
2009: 23.800 (executat) 2011: 20.000 (previsió) |
|||||
2007: 30.000 (executat)
2009: 23.800 (executat) 2011: 20.000 (previsió) |
||||||||||
Empreses privades | Fons privats | 01/01/2007 | 31/12/2011 | 38.081 € | 2007: 6.081 (executat) . Burés, S.A.
2009: 17.000 (executat). AGBAR, S.A. 2011: 15.000 (previsió) |
|||||
2007: 6.081 (executat) . Burés, S.A.
2009: 17.000 (executat). AGBAR, S.A. 2011: 15.000 (previsió) |
||||||||||
Generalitat de Catalunya | Subvencions públiques | 01/01/2008 | 31/12/2011 | 55.354 € | 2008: 2.297 (executat)
2009: 33.057 (executat) 2010: 10.000 (previsió) 2011: 10.000 (previsió) |
|||||
2008: 2.297 (executat)
2009: 33.057 (executat) 2010: 10.000 (previsió) 2011: 10.000 (previsió) |
||||||||||
AECID | Subvencions públiques | 30/12/2009 | 31/12/2011 | 131.000 € | 2009: 131.000 (pendent d'execució).
Programa Municipia |
|||||
2009: 131.000 (pendent d'execució).
Programa Municipia |
Nom | Tipus | Data | Disponibilitat | Documentació adjunta | ||||
Informe sobre l'Agermanament amb Marianao | Diagnosi | 01/09/2008 | Sí disponible | INFORME TERRENY MARIANAO 2008 FINAL.pdf |
||||
Procès d'Elaboració del Pla Transversal de Cooperació i Solidaritat | Fitxa | 01/09/2008 | Sí disponible | Procès d\'elaboració.jpg |
||||
Pla de treball 2008 - 2001 San Miguelito | Pla | 01/04/2008 | Sí disponible | Pla Treball 2008-2011 San Miguelitocat.pdf |
||||
Programa Municipal Transversal de Cooperació i Solidaritat | Pla | 20/12/2006 | Sí disponible | PMTCiS-PLA D\'ACCIÓ.pdf |